Compania a prezentat pentru prima dată potențialilor clienți de publicitate rezultatele experimentului său privind introducerea conceptului de abonament cu reclame. Acesta a fost lansat în noiembrie anul trecut în 12 țări mari (inclusiv SUA, UK, Franța și Germania) și prezentat ca o alternativă mai ieftină, de șapte dolari pe lună, față de 10 dolari abonamentul normal, fără reclame.

Ținta declarată a Netflix atunci a fost atragerea mai multor utilizatori, la costuri mai mici, dar acum compania pare să vrea revoluționarea publicității online, cu ajutorul aplicației sale care, spre deosebire de televiziune, reține momentul la care un utilizator întrerupe difuzarea unui film sau a unui serial și știe de unde să îi permită reluarea acestuia.

Jeremy Gorman, președintele departamentului de publicitate la nivel mondial al Netflix a prezentat un concept de reclamă de 30 de minute, care rulează ea însăși în fragmente înseriate, pe măsură ce un utilizator urmărește un film sau un serial. În funcție de profilul utilizatorului, publicitatea poate fi personalizată sau targetată, ceea ce reprezintă un avantaj față de televiziune, unde nimeni nu poate monitoriza dacă telespectatorul rămâne în fața ecranului sau pleacă în timpul pauzei publicitare. Deși acest tip de avantaj este comun tuturor platformelor de streaming care difuzează add-uri (Youtube, de exemplu) conceptul de publicitate în serial, care continuă de unde a rămas până utilizatorul o vede integral, este o noutate.

La sfârșitul lunii martie, Netflix a raportat 232,5 milioane de abonați care plătesc lunar, în întreaga lume. Cele 5 milioane de utilizatori adulți (conturile de minori nu rulează reclame) care au optat pentru un abonament mai ieftin în cele 12 piețe principale ale companiei nu reprezintă un număr mare, dar pe măsură ce încasările de publicitate cresc, compania ar putea face mai atractiv acest tip de abonament, printr-un discount mai mare față de cel fără reclame.

Sursă alternativă:  Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday