Avocatul lui Rupert Stadler a informat instanța că după ce scandalul a devenit public, acesta a “neglijat” să informeze partenerii de afaceri că mașinile echipate cu respectivul soft erau încă pe piață. Astfel, a acceptat ca vehiculele în cauză să rămână la vânzare. 

Presa internațională explică faptul că fostul șef al Audi a încheiat un acord de recunoaștere a vinovăției cu procurorii din Munchen, pentru a scăpa de închisoarea cu executare. El a fost de acord să plătească suma de 1,1 milioane de euro, iar în schimb, va fi condamnat la cel mult doi ani de închisoare cu suspendare. Un verdict este așteptat în luna iunie, Stadler fiind anchetat încă din 2020.

Scandalul “Dieselgate” a izbucnit în 2015, când grupul Volkswagen a recunoscut că a instalat un software pentru manipularea nivelului de emisii în timpul testelor, pe 11 milioane de vehicule cu motorizare diesel. În realitate, mașinile erau mai poluante decât a rezultat în teste. 

Grupul auto VW deține, printre alte mărci, Audi, Porsche, Skoda și Seat.

Surse alternative: Barron’s, Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday