Numărul autoturismelor electrice și hibride noi, înmatriculate în România în primele patru luni, a crescut cu 30% față de începutul lui 2022. Au o cotă de piață de 20%.

În primele patru luni ale anului au fost înmatriculate 46.328 de autovehicule noi, indiferent de motorizare, în creștere cu 25% față de perioada similară din 2022. Autoturismele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid (care dispun si de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) ajung să dețină o cotă de piață de 20%, după o creștere a vânzărilor de 29,4% față de perioada ianuarie – aprilie 2022.

De cealaltă parte, numărul înmatriculărilor de vehicule cu motorizări diesel a scăzut cu -2%, acestea ajungând să dețină o cotă de 13,3% din totalul pieței. Vehiculele cu motorizări pe benzină rămân însă lider detașat, cu o cotă de piață de 66,3%. Înmatriculările de astfel de vehicule au crescut în primele patru luni ale anului (comparativ cu aceeași perioadă din 2022) cu 1,4%.

Topul celor mai vândute autovehicule în primele patru luni ale anului:

  • Dacia (16.478 unități);
  • Renault (3.780 unități);
  • Hyundai (3.201 unități);
  • Skoda (3.013 unități);
  • Toyota (2.815 unități);
  • Volkswagen (2.654 unități);
  • Ford (2.107 unități);
  • BMW (1.566 unități);
  • Mercedes (1.504 unități);
  • Suzuki (1.249 unități).

Cel mai vândut autoturism complet electric a fost Dacia Spring (1.865 de unități).

Sursa Foto: Paramote Polyamate / Dreamstime

Folosim cookies