Bluesky a pornit ca un proiect susținut de Twitter, însă acum este independent, a explicat Jack Dorsey. Ideea din spatele său este de a crea un model descentralizat de rețea socială, în cadrul căruia nicio autoritate centrală nu deține controlul. Dorsey a fondat atât Twitter, în 2006 alături de alți trei antreprenori, cât și Bluesky, în 2019, explică Financial Times într-o analiză.

În prezent, Bluesky se află în stadiul beta și are 50 de mii de utilizatori. Oamenii își pot crea conturi aici numai pe bază de invitație. Dar Similarweb, o companie specializată în monitorizarea traficului pe web, a observat o creștere a numărului de “vizite” pe platformă, de la 15 mii în februarie la 1,5 milioane în aprilie. FT scrie că în ultima lună, tot mai mulți jurnaliști și oameni celebri “s-au mutat” pe Bluesky ca să scape de “haosul creat de Elon Musk” pe Twitter. Cuvântul “Bluesky” a intrat în tendințe chiar și pe Twitter, iar aplicația se regăsește și în top 10 rețele sociale din App Store. 

Grafic: Financial Times, după datele Similarweb

Popularitatea sa vine în contextul în care Elon Musk continuă “să-și îndepărteze” utilizatorii de pe Twitter, cu modificările pe care le aduce. De când a cumpărat platforma în octombrie anul trecut, a relaxat regulile de moderare a conținutului și a introdus o taxă lunară pentru conturile verificate, iar Twitter a suferit întreruperi și defecțiuni din ce în ce mai dese.

Dorsey a spus în trecut că Musk este “singura soluție în care eu cred pentru a spori lumina conștiinței”. Dar recent a spus că miliardarul nu mai este cel mai bun administrator pentru Twitter: “Nici nu cred că board-ul Twitter ar fi trebuit să forțeze vânzarea. Totul a mers prost. Dar s-a întâmplat și tot ce putem face acum este să construim ceva pentru a evita ca acest lucru să se mai întâmple vreodată”.

Bluesky seamănă foarte mult cu Twitter – explică Financial Times – utilizatorii pot posta mesaje scurte și imagini și pot urmări alte persoane. Dacă postările pe Twitter sunt cunoscute drept “tweeturi”, cele de pe Bluesky sunt “skeet-uri”, o combinație între cuvintele “sky” și “tweet”. Utilizatorii primesc câte o invitație pe săptămână, pe care o folosesc pentru a chema alte persoane pe platformă.

În acest moment nu este clar dacă noua rețea va reuși să se extindă cu succes, fără a se confrunta cu probleme grave, cum ar fi incapacitatea de a modera conținutul sau cu dificultăți tehnice. O altă problemă s-ar putea dovedi finanțarea.

Analiza integrală pe Financial Times

Foto: Mikhail Primakov | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday