Autoritatea pentru concurență și piețe (CMA) va examina modele de chatboți, precum ChatGPT, și modul în care piețele se dezvoltă pe baza acestora. În această “misiune de cercetare” vor participa și o serie de experți, inclusiv cadre universitare și reprezentanți ai unor companii și instituții, în încercarea de a afla cum ar putea fi protejați mai bine consumatorii.

Sarah Cardell, directorul executiv al CMA, a declarat pentru FT că evaluarea se va concentra pe “oportunitățile reale existente”, și pe “ce fel de măsuri de protecție, ce principii ar trebui să dezvoltăm pentru a ne asigura că concurența funcționează în mod eficient, iar consumatorii sunt protejați”. 

Industria inteligenței artificiale s-a confruntat în ultima vreme cu evaluări serioase din partea autorităților de reglementare, din cauza ritmului în care este dezvoltată această tehnologie și a temerilor că aceste tehnologii ar putea fi exploatate “pentru a face mai mult rău decât bine”. 

La începutul acestei săptămâni, Comisia Federală pentru Comerț din SUA și-a exprimat îngrijorările cu privire la domeniul AI, afirmând că “se concentrează intens asupra modului în care companiile pot alege să utilizeze tehnologia AI, inclusiv noile instrumente de inteligență artificială generativă, în moduri care pot avea un impact real și semnificativ asupra consumatorilor”. Directorii executivi ai companiilor din acest sector, printre care Google, Microsoft și OpenAI (producătorul ChatGPT) urmează să se întâlnească în decursul zilei de astăzi cu vicepreședintele american Kamala Harris, pentru a discuta despre siguranța produselor lor.

Sursa: Financial Times

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday