Microsoft a avut venituri totale de 52,9 miliarde de dolari (+7%), creștere pe care o atribuie integrării chatGPT în serviciul de căutare Bing. Potrivit directorului executiv al companiei, serviciul Azure-OpenAI are peste 2.500 de clienți, iar Bing, rivalul Google, este folosit zilnic de către 100 de milioane de utilizatori.

Google, însă, a raportat venituri din publicitate în valoare de 54,5 miliarde de dolari în primul trimestru, o scădere cu mai puțin de 1% față de aceeași perioadă a anului trecut. Este un declin mai mic decât anticipau analiștii de pe Wall Street, dar este al doilea trimestru consecutiv de scădere a veniturilor din publicitate. Veniturile totale ale companiei mamă, Alphabet, au crescut cu 2,6% față de anul trecut, ajungând la 69,8 miliarde de dolari în primul trimestru, dar asta datorită diviziei de cloud (+28% în încasări), nu a vânzărilor de publicitate on-line, care reprezintă în continuare principala sursă de venituri a Alphabet. De asemenea, veniturile generate din reclamele de pe Youtube au scăzut la 6,7 miliarde de dolari (-2,6%).

Săptămâna trecută, Google a combinat cele două grupuri principale de cercetare în domeniul inteligenței artificiale într-o unitate numită Google DeepMind, o mișcare despre care a spus că va accelera semnificativ cercetarea. Intenționează, de asemenea, să adauge funcții de inteligență artificială conversațională la motorul său de căutare, după modelul Microsoft-Bing. 

Surse alternative: Reuters, The Wall Street Journal

Foto: Michael Vi | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday