Microsoft a avut venituri totale de 52,9 miliarde de dolari (+7%), creștere pe care o atribuie integrării chatGPT în serviciul de căutare Bing. Potrivit directorului executiv al companiei, serviciul Azure-OpenAI are peste 2.500 de clienți, iar Bing, rivalul Google, este folosit zilnic de către 100 de milioane de utilizatori.
Google, însă, a raportat venituri din publicitate în valoare de 54,5 miliarde de dolari în primul trimestru, o scădere cu mai puțin de 1% față de aceeași perioadă a anului trecut. Este un declin mai mic decât anticipau analiștii de pe Wall Street, dar este al doilea trimestru consecutiv de scădere a veniturilor din publicitate. Veniturile totale ale companiei mamă, Alphabet, au crescut cu 2,6% față de anul trecut, ajungând la 69,8 miliarde de dolari în primul trimestru, dar asta datorită diviziei de cloud (+28% în încasări), nu a vânzărilor de publicitate on-line, care reprezintă în continuare principala sursă de venituri a Alphabet. De asemenea, veniturile generate din reclamele de pe Youtube au scăzut la 6,7 miliarde de dolari (-2,6%).
Săptămâna trecută, Google a combinat cele două grupuri principale de cercetare în domeniul inteligenței artificiale într-o unitate numită Google DeepMind, o mișcare despre care a spus că va accelera semnificativ cercetarea. Intenționează, de asemenea, să adauge funcții de inteligență artificială conversațională la motorul său de căutare, după modelul Microsoft-Bing.
Surse alternative: Reuters, The Wall Street Journal
Foto: Michael Vi | Dreamstime.com
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.