Vânzările de mașini electrice și hibrid au crescut considerabil pe piața chineză în primul trimestru. Clasamentul vânzărilor a fost dominat de producătorii locali, precum BYD, în vreme ce cota de piață a Ford și a altor constructori consacrați a scăzut.
În aceste condiții, Jim Farley, directorul general al Ford, a concluzionat că trebuie făcută o reevaluare a ceea ce înseamnă brandul pe piața chineză. El a remarcat că singurele mărci premium care au avut de câștigat în China sunt cele care vând mașini electrice și care pun accentul pe “experiența digitală” a șoferilor și a serviciilor. Aici, a numit branduri locale precum Xpeng, Nio și Li Auto.
Totuși, Farley remarcă faptul că producătorii chinezi au o concurență intensă pe piața SUV-urilor, mai ales din partea binecunoscutului Model Y al Tesla. Farley a explicat că, și în aceste condiții, s-a remarcat BYD, care controlează tot procesul de fabricația a mașinilor, inclusiv toate segmentele-cheie ale lanțurilor de aprovizionare.
Foto: Jonathan Weiss | Dreamstime
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.