Vânzările de mașini electrice și hibrid au crescut considerabil pe piața chineză în primul trimestru. Clasamentul vânzărilor a fost dominat de producătorii locali, precum BYD, în vreme ce cota de piață a Ford și a altor constructori consacrați a scăzut.

În aceste condiții, Jim Farley, directorul general al Ford, a concluzionat că trebuie făcută o reevaluare a ceea ce înseamnă brandul pe piața chineză. El a remarcat că singurele mărci premium care au avut de câștigat în China sunt cele care vând mașini electrice și care pun accentul pe “experiența digitală” a șoferilor și a serviciilor. Aici, a numit branduri locale precum Xpeng, Nio și Li Auto. 

Totuși, Farley remarcă faptul că producătorii chinezi au o concurență intensă pe piața SUV-urilor, mai ales din partea binecunoscutului Model Y al Tesla. Farley a explicat că, și în aceste condiții, s-a remarcat BYD, care controlează tot procesul de fabricația a mașinilor, inclusiv toate segmentele-cheie ale lanțurilor de aprovizionare.

Analiză integrală pe Reuters

Foto: Jonathan Weiss | Dreamstime 

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday