Încasările magazinelor din România au fost în primele două luni cu 3,9% mai mari față de începutul anului trecut. Totuși, avansul este unul mic, în condițiile în care inflația la sfârșitul lui februarie era 15,5%.

Institutul Național de Statistică anunță că, în a doua lună a anului, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a scăzut atât ca serie brută cu 2%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 0,6%, comparativ cu februarie 2022. 

Dacă ne raportăm la primele două luni ale anului, încasările magazinelor au crescut atât ca serie brută cu 3,9%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 3,8%.

Totuși, avansul este unul mic, în condițiile în care rata anuală a inflației în România la sfârșitul lunii februarie era de 15,5% (alimentele s-a scumpit cu +22,3% față de acum un an). În cazul magazinelor alimentare, cifra de afaceri în primele două luni a fost cu 3,9% mai mare decât în urmă cu un an.

În ianuarie și februarie, magazinele care vând mărfuri nealimentare (fără benzinării) au avut încasări mai mari cu +5,4% față de aceeași perioadă din 2022. În același interval, încasările benzinăriilor au fost mai mici cu -2,7% față de începutul lui 2022.
Foto: Dreamstime/Igor Bukhlin

Folosim cookies