Institutul Național de Statistică anunță că, în a doua lună a anului, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a scăzut atât ca serie brută cu 2%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 0,6%, comparativ cu februarie 2022.
Dacă ne raportăm la primele două luni ale anului, încasările magazinelor au crescut atât ca serie brută cu 3,9%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 3,8%.
Totuși, avansul este unul mic, în condițiile în care rata anuală a inflației în România la sfârșitul lunii februarie era de 15,5% (alimentele s-a scumpit cu +22,3% față de acum un an). În cazul magazinelor alimentare, cifra de afaceri în primele două luni a fost cu 3,9% mai mare decât în urmă cu un an.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.