Institutul Național de Statistică anunță că, în a doua lună a anului, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a scăzut atât ca serie brută cu 2%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 0,6%, comparativ cu februarie 2022. 

Dacă ne raportăm la primele două luni ale anului, încasările magazinelor au crescut atât ca serie brută cu 3,9%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 3,8%.

Totuși, avansul este unul mic, în condițiile în care rata anuală a inflației în România la sfârșitul lunii februarie era de 15,5% (alimentele s-a scumpit cu +22,3% față de acum un an). În cazul magazinelor alimentare, cifra de afaceri în primele două luni a fost cu 3,9% mai mare decât în urmă cu un an.

În ianuarie și februarie, magazinele care vând mărfuri nealimentare (fără benzinării) au avut încasări mai mari cu +5,4% față de aceeași perioadă din 2022. În același interval, încasările benzinăriilor au fost mai mici cu -2,7% față de începutul lui 2022.
Foto: Dreamstime/Igor Bukhlin

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday