Potrivit Reuters, Tesla a livrat 422.875 de vehicule, la nivel mondial, ]n primul trimestru din 2023. Deși cifra reprezintă un record istoric și o creștere de +36% față de aceeași perioadă a anului trecut, ea este sensibil sub ținta de 430 de mii de vehicule și de creșterea de peste 50% pe care o aștepta Elon Musk. 

“Dacă nu ar fi făcut reducerea de prețuri, situația ar fi fost chiar urâtă. Au arătat o accelerare a vânzărilor, dar nu până la nivelul pe care Elon sugerase că o va face. Cred că ceea ce ne spune această evoluție este că economia intră într-o fază dură”, a comentat pentru Reuters Gene Munster, managing partner la Deepwater Asset Management.

Nu este prima dată când Elon Musk își ratează propriile obiective de vânzări în ultimii ani. În ianuarie el spunea că Tesla va livra, în 2023, 2 milioane de vehicule, față de numai 1,3 milioane, în 2022.

Reducerile de prețuri de până la 10 mii de dolari (-20%), la modelele 3 și Y a adus o creștere cu doar 6% față de trimestrul precedent, dar numărul modelelor mai scumpe (X și S) vândute a scăzut cu 38%. Ulterior, Tesla a anunțat reduceri de prețuri și pentru acestea,

De aici, unele speculații legate de nevoia Tesla de a scădea în continuare prețurile. Musk a avertizat că perspectiva recesiunii și a dobânzilor tot mai mari trebuie compensate printr-o reducere a prețurilor pentru a susține creșterea producției, chiar dacă astfel profitul va scădea.

De la începutul anului, acțiunile Tesla au crescut cu peste 68%, dar încă sunt la jumătate față de vârful atins în noiembrie 2021.

Sursă: Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday