Cele două instituții de reglementare ale UE au convenit asupra pașilor necesari pentru reducerea amprentei de carbon a sectorului de transporturi, iar rețeaua de încărcare pentru camioane și vehicule de marfă este mult în urma celei pentru autoturisme.

Un proces gradual de implementare a infrastructurii este programat să înceapă în 2025, cu scopul de a acoperi toate coridoarele europene (TEN-T) până în 2030.

“Acordul va transmite un semnal clar cetățenilor europeni și altor părți interesate că o infrastructură de reîncărcare ușor de utilizat, inclusiv cu stații de alimentare pentru combustibili alternativi, așa cum ar fi hidrogenul, vor fi instalate în întreaga Uniune Europeană”, a declarat Andreas Carlson, ministrul suedez pentru infrastructură și locuințe, într-o declarație a UE, citat de Reuters.

El a adăugat că scopul blocului este de a face disponibilă mai multă capacitate de reîncărcare atât în zonele urbane cât și de-a lungul autostrăzilor.

Acordul este esențial pentru aprobarea finală a termenului limită de producție pentru autoturisme cu motoare termice în 2035, după ce Germania a obținut o excepție pentru mașinile care funcționează cu combustibili sintetici, făcuți prin extragerea carbonului din atmosferă, iar nu din sol (cazul petrolului și al gazelor naturale).

Sursă: Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday