Cele două instituții de reglementare ale UE au convenit asupra pașilor necesari pentru reducerea amprentei de carbon a sectorului de transporturi, iar rețeaua de încărcare pentru camioane și vehicule de marfă este mult în urma celei pentru autoturisme.
Un proces gradual de implementare a infrastructurii este programat să înceapă în 2025, cu scopul de a acoperi toate coridoarele europene (TEN-T) până în 2030.
“Acordul va transmite un semnal clar cetățenilor europeni și altor părți interesate că o infrastructură de reîncărcare ușor de utilizat, inclusiv cu stații de alimentare pentru combustibili alternativi, așa cum ar fi hidrogenul, vor fi instalate în întreaga Uniune Europeană”, a declarat Andreas Carlson, ministrul suedez pentru infrastructură și locuințe, într-o declarație a UE, citat de Reuters.
El a adăugat că scopul blocului este de a face disponibilă mai multă capacitate de reîncărcare atât în zonele urbane cât și de-a lungul autostrăzilor.
Acordul este esențial pentru aprobarea finală a termenului limită de producție pentru autoturisme cu motoare termice în 2035, după ce Germania a obținut o excepție pentru mașinile care funcționează cu combustibili sintetici, făcuți prin extragerea carbonului din atmosferă, iar nu din sol (cazul petrolului și al gazelor naturale).
Sursă: Reuters
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.