Potrivit datelor agenției analitice Autostat și ale firmei de consultanță PPK analizate de Reuters, producătorii chinezi de automobile precum Haval, Chery și Geely dețin acum aproximativ 40% din totalul autovehiculelor noi vândute pe piața din Rusia. În primele luni ale anului trecut, spre comparație, procentul nu depășea 10%. Publicația britanică explică faptul că producătorii chinezi au profitat de golurile apărute pe piața din Rusia după plecarea producătorilor europeni și occidentali, precum Renault, Nissan și Mercedes. 

Jurnaliștii Reuters au discutat cu mai mulți șoferi și dealeri de mașini din Rusia, care percep calitatea autovehiculelor chinezești ca fiind mai slabă decât cea a mașinilor produse de companiile auto rivale din Occident. Experți din industrie au transmis că producătorii din China trebuie să lucreze pentru a-și îmbunătăți reputația pe piața rusă, chiar dacă cota lor de piață este în creștere, pe fondul lipsei de competitori europeni.

Dmitri Medvedev, fostul președinte al Rusiei, a declarat vineri că datele privind percepțiile consumatorilor cu privire la brandurile chinezești de mașini nu sunt actualizate, iar cooperarea în acest sens între cele două țări a fost benefică. Cu toate acestea, Reuters mai scrie că mulți cumpărtori se plâng de prețul ridicat al autovehiculelor produse de companiile chinezești, făcând abstracție de calitatea acestora. 

Majoritatea companiilor auto occidentale au renunțat la piața din Rusia ca răspuns la invadarea de către Rusia a Ucrainei, după ce au concurat timp de 20 de ani cu producătorii autohtoni pentru o cotă de piață cât mai mare. Sergey Aslanyan, expert în industria auto, a explicat faptul că, în timp ce brandurile chinezești acoperă din ce în ce mai mult golul lăsat de producătorii europeni, lipsa încrederii cetățenilor în mașinile chinezești este o problemă: “Într-adevăr, producătorii auto din China nu mai au competitori pe piața din Rusia. Dar asta nu înseamnă că oamenii își vor schimba de la sine percepția”.

Analiza integrală pe Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday