Potrivit The Telegraph, filmul lui Daniel Kwan și Daniel Scheinert este una dintre cele mai puțin probabile povești de succes din istoria recentă a premiilor Academiei: o comedie științifico-fantastică, “chiar nebunească”, creată de doi regizori necunoscuți și tineri, care a triumfat la șapte categorii, inclusiv la “cel mai bun film” și “cea mai bună actriță” (Michelle Yeoh).

Cinicii ar sugera că primul motiv al triumfului Everything Everywhere All at Once este utilitatea sa ca punct de discuție al războiului cultural din SUA: bifează diversitatea. Tineri regizori, vedete non-caucaziene, un rol principal și de substanță pentru o actriță asiatică foarte iubită, dar subevaluată din punct de vedere profesional, la cei 60 de ani. Yeoh este primul câștigător asiatic de Oscar. Desigur, și diversitatea face parte din imaginea succesului acestui film. (…) Dar întregul adevărul este ceva mai nuanțat”. 

Analiza The Telegraph mai arată că intriga filmului, cu sărituri între diferite ramuri ale multiversului, se bazează de fapt pe tensiunea dintre un părinte imigrant, din prima generație, și fiica sa, născută în SUA, cu alte valori. Ideea nebunească de multivers i-a oferit un teren comun atât cu Marvel Cinematic Universe, cât și cu seria de animație Rick și Morty, care fusese mult timp un fenomen minor pe regretatul Cartoon Network. Altfel spus, publicul mainstream din SUA fusese deja pregătit pentru acest film.

Totuși, potrivit The Telegraph, filmul în sine nu a fost pregătit pentru gloria Oscarurilor. Pentru început, este primul câștigător al celui mai bun film din ultimii 16 ani care nu a avut premiera la cele cinci festivaluri cheie de dinainte de Oscaruri: Cannes, Veneția, Sundance Telluride și Toronto. În schimb, a debutat la festivalurile și conferințele de film South by Southwest din Texas, cu mai bine de un an în urmă. Ulterior, a fost preluat de Sky Cinema din Marea Britanie, după care distribuitorul său american A24 a convins câțiva campioni proeminenți din industrie să-i pregătească o lansare în cinematografe.

După ce a primit recenzii mediocre din partea criticilor britanici, Everything Everywhere All at Once a încasat 5,1 milioane de lire sterline în 11 săptămâni. Dar statutul său de hit-cult din UK a fost eclipsat de succesul din SUA, unde a încasat 73,3 milioane de dolari, o sumă care, chiar dacă nu e mare, este mult mai mare decât bugetul său de doar 14 milioane de dolari, considerat minuscul.

Analiza integrală la The Telegraph.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday