Institutul Național de Statistică anunță că, în prima lună a anului, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut atât ca serie brută cu 5,7%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 5,3%, comparativ cu ianuarie 2022. 

Evoluția față de ianuarie 2022 este considerată încă una relativ slabă, având în vedere că în același interval, prețurile au crescut în medie cu 15% (totuși, produsele alimentare sunt acum cu 22,5% mai scumpe decât în urmă cu un an). În cazul magazinelor alimentare, cifra de afaceri a fost cu 4,8% mai mare decât în urmă cu un an.

Magazinele care vând mărfuri nealimentare (fără benzinării) au avut încasări mai mari cu +8,3% față de ianuarie 2022, în timp ce hainele s-au scumpit în această perioadă cu mai mult de 8%, iar încălțămintea cu 9,2%. Combustibilii (care includ carburanții) s-au scumpit în ultimul an cu 9,4%, dar încasările benzinăriilor au fost în ianuarie mai mici cu -0,5% față de începutul lui 2022.

Încasările magazinelor au scăzut cu 22% față de luna decembrie, marcată de perioada sărbătorilor. 

Surse date/grafic: INSSE

Foto: Viorel Dudau | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday