Raportul publicat de Asociația Producătorilor Auto din Europa (ACEA) arată faptul că luna trecută au fost înmatriculate 760 de mii de mașini noi, cu 11% în creștere față de aceeași perioadă a anului trecut.

În trei dintre cele patru mari piețe auto din Europa s-au înregistrat creșteri. Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 51,4% în Spania, cu 19% în Italia și cu +8,8% în Franța. Germania a înregistrat o scădere (-2,6%), luna trecută.

Cu toate că în prima lună a anului înmatriculările de autoturisme electrice cu baterii și hibride în UE au continuat să crească (reprezentând 9,5% și, respectiv, 26,0% din piață), benzina a rămas cel mai popular tip de combustibil pentru mașinile nou înmatriculate în UE, cu o cotă de piață de 37,9%.

Înmatriculările de autoturisme noi pe benzină în UE au înregistrat o creștere de 12,3% în ianuarie, ceea ce a contribuit la extinderea cotei de piață a acestora la 37,9% (față de 37,6% în 2022). În schimb, înmatriculările de autoturisme diesel au scăzut cu 1,6% luna trecută, în ciuda unei creșteri notabile a înmatriculărilor în Italia (+21,4%) și Spania (+19,0%).

De altfel, înmatriculările de autovehicule electrice cu baterii (BEV) au crescut cu 22,9%, ajungând la peste 71 de mii de unități și o cotă de piață de 9,5% (față de 8,6% în ianuarie 2022). Majoritatea piețelor din regiune au contribuit semnificativ la această creștere, excepție făcând totuși Germania (-13,2%), Suedia (-18,5%) și Italia (-8,7%).

Vehiculele electrice hibride (HEV) au avut, de asemenea, un început de an bun. Volumele acestora au crescut cu 22,1%, până la 197 de mii de unități, susținute de creșteri de două cifre pe cele mai mari patru piețe din regiune. Spania (+59,3%), Italia (+24,7%), Germania (+19,0%) și Franța (+12,5%). Acest lucru a dus la o cotă de piață de 26,0%, o îmbunătățire de 2,3 puncte procentuale față de ianuarie 2022.

Pe de altă parte, vânzările de vehicule hibride plug-in (PHEV) din UE au scăzut cu 9,9% în ianuarie, până la 53 de mii de unități, în condițiile în care înmatriculările s-au înjumătățit în Germania (-53,2%), care până anul trecut a fost cea mai mare piață ca volum pentru astfel de mașini.

Producătorii auto din top 10 au fost Volkswagen (11,3%), Toyota (7,8%), Dacia (6,0%), Skoda (5,8%), Renault (5,7%), Peugeot (5,6%), Audi (5,0%), BMW (4,7%), Kia (4,7%) și Mercedes (4,6%). Pentru Dacia, aceasta este cea mai bună clasare din istoria sa.

Raport ACEA

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday