Doi directori din domeniul transportului public feroviar au fost concediați după ce au comandat 31 de trenuri noi, pentru regiunile Asturias și Cantabria din nordul țării. Conform caietului de sarcini, acestea sunt prea mari pentru a trece prin tunelurile din zonă și vor trebui reproiectate.

Această greşeală a tensionat relaţiile dintre Renfe, operatorul feroviar național al Spaniei, și Adif, administratorul căilor ferate. Coaliția de guvernare a fost, de asemenea, criticată pentru că nu a observat eroarea. Un purtător de cuvânt a insistat că trenurile nu au fost încă fabricate, dar că întreg proiectul va trebui regândit.

Trenurile au fost concepute pentru căile ferate cu ecartament îngust, cu șine mai înguste decât cele standard de 1.435 mm, dar vor trebui făcute mai înguste. Autoritățile au estimat că ele vor intra în serviciu abia din 2026, cu doi ani mai târziu decât termenul asumat inițial. 

În 2019, Renfe a lansat licitația pentru achiziţia celor 31 de trenuri, care urmau să reînnoiască flota pentru navetiști și cea pe distanțe medii din nordul țării. Un an mai târziu, CAF, un producător cu sediul în Țara Bascilor, a obținut contractul. Astfel, Renfe a transmis detaliile tehnice ale trenurilor solicitate, precizând că a preluat specificațiile de măsurare din informațiile tehnice furnizate de Adif – “măsurători <<oficiale>> ale tunelurilor care nu corespund realității”, cum le descriu oficiali din cadrul Renfe, sub protecția anonimatului.

Sursa: The Telegraph

Sursa foto: Toniflap | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday