Alphabet, compania-mamă a Google și YouTube, le va oferi bani din publicitate creatorilor de conținut care încarcă videoclipuri în secțiunea “Shorts”, unde se regăsesc videoclipuri în format foarte scurt. 

Pentru a beneficia de veniturile din publicitate, creatorii de Shorts trebuie să aibă peste o mie de abonați și un anumit număr de vizualizări. Din totalul veniturilor obținute din publicitate, YouTube va da 45% pentru videoclipurile scurte. Am observat o creștere mai mare a numărului de utilizatori ai Shorts, iar acest lucru ne dezvoltă inventarul și creează mai multe oportunități pentru agenții de publicitate” , a declarat Nicky Rettke, vicepreședinte al gestionării produselor la YouTube.

Măsura vine în contextul în care platformele de social media caută să își mărească veniturile de publicitate, dar și să reducă alocările pentru marketing. YouTube a început o campanie de promovare a diviziei Shorts a aplicației pentru a putea concura cu TikTok, cea mai folosită astfel de aplicație și spre care se orientează cei mai mulți creatori de conținut.

YouTube a raportat în 2022 o scădere a veniturilor cu -2% comparativ cu anul trecut, la 7,1 miliarde de dolari, mult sub așteptările analiștilor. Compania a anunțat atunci primul declin al vânzărilor de publicitate. De cealaltă parte, TikTok, principalul său competitor, a raportat în 2022 venituri globale estimate la aproximativ zece miliarde de dolari, în creștere.

Din septembrie anul trecut, YouTube a început să implementeze reclame pe Shorts. Lunar, Shorts are peste 1,5 miliarde de utilizatori, mai exact trei sferturi din totalul utilizatorilor YouTube. TikTok a anunțat în septembrie că are un miliard de utilizatori.

Sursa: Financial Times

Foto: Viewimage | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday