Potrivit Kantar, prețurile produselor alimentare au crescut, în termeni anuali, cu 16,7% în prima lună a anului, cel mai mare nivel din 2008, de când compania de cercetare analizează prețurile. Laptele și ouăle s-au scumpit cele mai mult, relevă datele. 

Comparativ cu luna decembrie, rata anuală a inflației în sectorul alimentar a crescut cu 2,3%. Din cauza creșterii prețurilor, gospodăriile britanice vor plăti anual cu 788 de lire sterline (mai exact 974 de dolari) în plus pe alimente.

Din cauza inflației, tot mai mulți clienți s-au orientat către produsele alimentare marcă proprie ale supermarketurilor, care sunt mai ieftine. Astfel, acestea au înregistrat o creștere în vânzări de 9,3% în ianuarie, în timp ce celelalte au crescut cu doar 1%. Pentru a-și păstra clienții, supermarketuri precum Tesco, Sainsbury’s și Morrisons au început să vândă produse lor mai ieftine și susțin că inflația în sectorul alimentar este mai mică decât procentajul de 16,7 anunțat de Kantar. 

Sursă: The Guardian

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday