Ultima aeronavă 747, supranumită “Regina cerurilor”, este programată să fie livrată marți transportatorului Atlas Air, după o ceremonie la fabrica Boeing din Washington. Compania nu va mai produce acest tip de avion, deoarece dorește să se orienteze către modele mai eficiente, după ce, timp de mai bine de 50 de ani a construit 1.574 de avioane 747, pentru mai mult de o sută de clienți.

Conceput la sfârșitul anilor 1960 pentru a satisface cererea de călătorii în masă, a fost primul avion de linie cu două culoaruri. Cea mai mare versiune a Boeing 747 poate transporta mai mult de cinci sute de pasageri. 

Ultimul avion de acest fel conceput pentru transportul pasagerilor a fost livrat în 2017 către Korean Air. Boeing a redus de ani de zile producția modelului 747 cu patru motoare, deoarece piața s-a orientat treptat în favoarea unor avioane bimotor, mai eficiente pentru rute mai lungi, după ce autoritățile de reglementare în domeniul aviației au aprobat astfel de aeronave pentru zborurile transatlantice în anii 1980.

747 a fost rezultatul unui parteneriat dintre fostul director executiv al Boeing, Bill Allen, și Juan Trippe, șeful Pan American World Airways, care lansase primul serviciu comercial de succes de avioane cu reacție folosind modelul Boeing 707. Trippe l-a abordat pe Allen cu privire la construirea unui avion mai mare, iar aproximativ 50 de mii de angajați ai companiei, printre care muncitori, mecanici, ingineri, secretare și administratori, au lucrat pentru a fabrica cel mai mare avion din lume, în mai puțin de 28 de luni.

Sursa: Financial Times

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday