Un raport al biroului european de statistică arată că, deşi cursurile online au reprezentat alternativa optimă pentru educaţie în timpul pandemiei de Covid, când populaţia a fost încurajată să limiteze contactul uman, acestea au început să îşi piardă din popularitate pe măsură ce restricţiile au fost eliminate.

Cursurile online sau folosirea materialelor de învățare digitale (e-learning) a înregistrat în 2022 cea mai scăzută pondere în România (8%), urmată de Bulgaria (11%) şi Polonia (15%). Finlanda a avut cea mai mare pondere (50%), urmată de Spania (42%), Suedia și Țările de Jos (ambele 40%). 

Eurostat evidenţiază că, anul trecut, 26% dintre persoanele cu vârste între 16 și 74 de ani din UE au declarat că au urmat un curs online sau au utilizat materiale educative online (comparativ cu 28% în 2021). E-learning se referă la alternativa dobândirii sau aprofundării cunoștințelor pe un anumit subiect, cum ar fi îmbunătățirea abilităților lingvistice, extinderea calificărilor profesionale sau pur și simplu pentru distracție.

Comparativ cu anul 2021, în 2022 participarea la educaţia online a scăzut în toate țările UE, cu excepţia Finlandei, care a înregistrat o creștere cu 5%, a Croației (+1%) și a Cehiei și Italiei, unde a rămas la acelaşi nivel. Cele mai mari scăderi au fost înregistrate în Slovenia (-7%), Luxemburg (-6%) și Belgia, Estonia, Austria și Suedia (toate -5%).

Sursă: Eurostat

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday