Conform companiei Walt Disney, distribuitorul producției, la nivelul globului încasările înregistrate la finalul weekendului se ridică la 435 de milioane de dolari. În SUA și Canada s-au înregistrat încasări de 134 de milioane de dolari, iar în România de peste 6 milioane de lei, adică peste un milion de dolari, conform Cinemagia.ro.

Înainte de lansarea în cinematografe, producătorii se așteptau ca în primul weekend de la lansare să aibă încasări de 140 de milioane de dolari în SUA și Canada și 500 de milioane în toată lumea. 

Experții spun însă că este prea devreme să se stabilească dacă filmul s-a ridicat sau nu la nivelul așteptărilor în ceea ce privește încasările și dacă va reuși să își recupereze costurile foarte mari. Aceștia sunt de părere că în perioada Crăciunului și a Revelionului numărul celor care vor urmări filmul va crește întrucât este potrivit pentru un public larg. De altfel, concurența în ceea ce îl privește se preconizează a fi mică până în februarie.

Studioul care s-a ocupat de producerea filmului a împărțit sumele încasate din vânzările de bilete cu cinematografele, iar regizorul James Cameron, deși nu a dezvăluit până acum care au fost costurile producției, a spus că filmul va trebui să câștige două miliarde de dolari pentru a fi considerat rentabil. 

Criticii de film au lăudat spectacolul vizual, iar 94% dintre privitori au oferit un rating pozitiv pe site-ul de specialitate Rotten Tomatoes, conform Reuters. Filmul “Avatar: The Way of Water” este clasat pe locul trei în rândul audienței pe care un film a înregistrat-o în momentul premierei după pandemie. 

A doua parte din film a fost lansată la 13 ani de la apariția primului care a uimit publicul cu tehnologia 3D folosită. Acesta a înregistrat cele mai multe vânzări de bilete, în valoare de 2,9 miliarde de dolari la nivelul planetei. Regizorul a anunțat că va exista și partea a patra.

Sursa: Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday