În ciuda valului de concedieri din ultimele 24 de ore, Elon Musk și Yoel Roth, șeful departamentului de siguranţă și integritate al Twitter, argumentează că echipa ce se ocupă cu revizuirea postărilor a fost modificată doar în proporţie de 15%.
Yesterday’s reduction in force affected approximately 15% of our Trust & Safety organization (as opposed to approximately 50% cuts company-wide), with our front-line moderation staff experiencing the least impact.
— Yoel Roth (@yoyoel) November 4, 2022
Conform lui Musk, Twitter pierdea peste 4 milioane de dolari din cauza numărului prea mare de angajați. Referitor la scăderea veniturilor platformei, Musk dă vina pe “grupurile de activiști care încearcă să distrugă libertatea de exprimare în America”, după ce acestea și-au exprimat îngrijorarea cu privire la modul în care disponibilizările ar afecta moderarea postărilor.
Regarding Twitter’s reduction in force, unfortunately there is no choice when the company is losing over $4M/day.
Everyone exited was offered 3 months of severance, which is 50% more than legally required.
— Elon Musk (@elonmusk) November 4, 2022
Aproape toate veniturile Twitter provin în prezent din publicitate, iar Volkswagen, cel mai mare producător auto european, se numără printre mărcile care au încetat să mai folosească Twitter de când miliardarul a cumpărat compania: “Monitorizăm îndeaproape situația și vom decide următorii pași în funcție de evoluția acesteia”. De asemenea, General Motors, Audi, Pfizer și producătorul de alimente General Mills (care deţine mărci precum Cheerios sau Lucky Charms) au renunțat la Twitter săptămâna aceasta.
Deşi miliardarul a declarat că va oferi indemnizații timp de trei luni, adică “cu 50% mai mult decât se cere prin lege”, angajații Twitter au intentat un proces colectiv în care au susținut că firma face reduceri mari de personal fără preaviz de 60 de zile, încălcând astfel legislația muncii. Elon Musk a căutat şi alte modalități de a reduce costurile și de a face rețeaua de socializare mai profitabilă. A vrut să introducă o taxă de 20 de dolari pentru ca utilizatorii să păstreze “bifa albastră” specifică conturilor verificate. Ulterior, a diminuat această taxă la 8 dolari, dar nu este clar dacă o va menține, având în vedere opoziția utilizatorilor în acest sens.
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.