Agențiile internaționale de presă au anunțat, citând surse din ministerul Economiei, că Germania și compania de transport maritim Cosco au ajuns la un compromis în privința participației pe care o vor avea chinezii în terminalul portului din Hamburg. S-a convenit asupra unui procent de 24,9%, în loc de cel de 35% agreat inițial, care ar fi făcut din Cosco acționar majoritar al celui mai mare port german.

Ministrul Economiei a fost una dintre cele mai importante voci care și-au exprimat îngrijorarea că statul ar putea ceda unei companii chineze un obiectiv de infrastructură critică. Susținătorii acordului au argumentat că prin capitalul chinez, portul va rămâne competitiv, prin creșterea fluxului comercial cu Beijingul. Reuters și DW scriu, citând aceleași surse, că ministrul Economiei și cel al Afacerilor Externe se opun în continuare tranzacției.

Această decizie vine într-un context în care Germania încearcă să găsească un echilibru între a menține legătura cu cel mai mare partener comercial al său, China, dar și să evite o dependență de aceste relații, subliniază DW. Olaf Scholz va face o vizită oficială în capitala chineză săptămâna viitoare.

De cealaltă parte, relațiile între China și alte importante state occidentale s-au deteriorat. Statele NATO au declarat, la summitul de la Madrid, că Beijingul reprezintă o provocare la adresa securității colective.

Surse alternative: DW, Reuters

Sursa Foto: Thomas Lammeyer / Dreamstime

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday