În timp ce grupul Renault intenționează să producă doar mașini electrice începând cu 2030, Dacia (subdiviziune a producătorului francez) va continua să doteze vehiculele sale cu motoare pe benzină și motorină până în 2035, când, teoretic, motoarele convenționale cu combustie internă vor fi interzise în Europa.

Renault va face tot posibilul pentru a deveni campionul motoarelor electrice, dar acest lucru implică un risc. Tot acesta este motivul pentru care Dacia există. În funcție de cât de repede piața trece la motoarele electrice și de apetitul clienților pentru astfel de vehicule, Dacia este aici [pentru a ușura această tranziție], a declarat Denis Le Vot, directorul executiv al Dacia.

Până acum, Dacia produce doar un singur model de mașină electrică, Spring, care reprezintă acum 12% din vânzările Dacia. În timp ce mizează însă pe motoare mici alimentate de combustibili fosili și gaz petrolier lichefiat, care reprezintă o treime din vânzări, Dacia plănuiește în același timp să scoată pe piață un prim model hibrid în 2023. 

Renault, care a jucat alături de Nissan rolul de pionier în dezvoltarea sectorului mașinilor electrice în urmă cu un deceniu, a fost recent detronat de noi competitori precum Tesla. Reuters scrie că, în încercarea de a-și recăpăta rolul de lider, Renault va dezvălui în această toamnă planul său de a separa producția de mașini electrice de cea de motoare convenționale, prin crearea unei diviziuni separate. 

Sursa: Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday