Christian Lindner a vorbit în cadrul unui eveniment găzduit de o asociație a companiilor din industria germană, unde a precizat că “un loc pentru mașini cu motoare pe ardere internă va continua să existe și după 2035”, iar o interdicție în sensul comercializării acestora ar fi “un pas greșit”. Totodată, ministrul Finanțelor a mai precizat că Germania va continua să fie una dintre cele mai importante piețe pentru comercializarea vehiculelor electrice.
În încercarea de a reduce cantitatea de emisii poluante cu 55% până în 2030, Comisia Europeană a propus eliminarea completă a emisiilor de dioxid de carbon pentru autovehicule, începând cu 2035. Concret, scrie Reuters, un astfel de pas face imposibilă comercializarea autovehiculelor cu combustie internă, în contextul în care industria producătoare de mașini este responsabilă pentru o cincime din emisiile de gaze cu efect de seră din UE.
Parlamentarii europeni și-au arătat suportul pentru propunerea organului executiv al UE luna aceasta, înaintea negocierilor cu statele membre ale blocului comunitar, cu privire la forma finală a legii. Opozanții planului spun că o eliminare completă a mașinilor diesel și pe benzină va distruge cea mai mare industrie a Europei, prin favorizarea vehiculelor electrice, încă insuficient dezvoltate de producătorii europeni.
Un europarlamentar german a argumentat recent că nu are sens ca producătorii de automobile să fie forțați să extindă vânzările de vehicule electrice, dacă electricitatea pe care șoferii o vor folosi pentru a încărca bateriile auto la rândul ei nu este produsă din surse curate.
Sursa: Reuters
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.