Marea Britanie va conveni asupra unui nou regim de protecție a datelor, despre care autoritățile spun că va ușura povara gestionării acestora de către companii și va reduce numărul de ferestre de tip “pop-up”, care apar pe diferite pagini și care cer utilizatorilor acceptarea anumitor condiții pentru navigare (așa-numitele cookies).

De exemplu, proiectul de lege va elimina necesitatea ca întreprinderile mici să aibă un responsabil cu protecția datelor și să realizeze evaluări de impact a paginilor web. De asemenea, noile măsuri vor include și amenzi mai dure pentru firmele care “deranjează” clienții cu apeluri nesolicitate. 

Guvernul britanic consideră că noile reguli nu vor opri fluxul liber de date cu Uniunea Europeană, iar avocații sunt de părere că aceasta va fi o reformă progresivă. Până acum, reglementările britanice privind datele personale au fost aceleași cu Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) al UE, legislație adoptată de blocul comunitar în 2016.

Comisia Europeană afirma anul trecut, când au fost discutate pentru prima dată noile reguli, că va monitoriza îndeaproape orice evoluție a regulilor Regatului Unit, adăugând că acestea ar putea fi suspendate, reziliate sau modificate dacă noua legislație ar avea ca rezultat un nivel inacceptabil de protecție a datelor personale în mediul online.

Sursă: Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday