“De acum înainte, vom fi mai întâi Metaverse, nu Facebook”, a spus Mark Zuckerberg într-o prezentare redată în timpul evenimentului Oculus Connect al companiei. Platforma de socializare va păstra numele Facebook, dar va exista sub noua umbrelă de marcă, la fel ca Instagram sau WhatsApp.


Proiectul Metaverse, anunțat public de Mark Zuckerberg la jumătatea acestui an reprezintă un concept nou de socializare, care implică folosirea realității virtuale în interacțiunea dintre oameni, iar nu mesaje scrise, poze, sau înregistrări video, așa cum funcționează platformele actuale.

În ciuda rapoartelor că corporația ar putea fi supusă unei spargeri în mai multe companii mai mici, Facebook precizează că “structura sa corporativă nu se schimbă”, dar va funcționa financiar cu două bugete, unul denumit Reality Labs, care va dezvolta partea tehnologică de interconectare și Metaversul și, un al doilea, intitulat Family of Apps, care va grupa aplicațiile existente.

Facebook trece însă printr-o perioadă extrem de dificilă după ce documentele interne ajunse în presă sub denumirea Facebook Papers au dezvăluit practici comerciale controversate, în care compania a folosit ura și incitările la violență pentru viralizare și pentru creșterea profiturilor și a ignorat, deși cunoștea, faptul că Instagram afectează psihic adolescenții.

Mai multe voci din marketing cred că anunțarea intempestivă a schimbării numelor companiei, din Facebook în Meta, este mai degrabă o modalitate de distragere a atenției de la scandalurile care înconjoară firma. Comisarul European pentru Concurență a cerut zilele trecute reglementarea urgentă a practicilor platformelor de socializare.

Surse alternative: Washington Post, The Guardian

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday