În timpul unei audieri în subcomisia pentru Comerț a Senatului, avertizoarea de integritate Frances Haugen a arătat că Facebook știe exact cum să izoleze discursul urii de pe platformă și este conștientă că Instagram produce dependență și afectează psihic adolescenții, dar “nu va face modificările necesare, deoarece au pus profiturile lor astronomice mai presus decât oamenii. Este nevoie de acțiune în Congres”, a spus Haugen. Fost director exact la divizia de contracarare a dezinformării, femeia a părăsit compania lui Mark Zuckerberg cu zeci de mii de documente confidențiale, care arată inclusiv impactul platformelor asupra utilizatorilor. Aceste documente au constituit inițial sursa secretă a unei anchete Wall Street Journal, iar apoi au ajuns pe masa senatorilor americani.

Depoziția lui Frances Haugen a creat o adevărată furtună, parlamentarii ambelor partide americane reacționând dur împotriva companiei lui Zuckerberg, cerând autorităților de reglementare să investigheze acuzațiile potrivit cărora platformele de socializare dăunează sănătății mintale a copiilor.

“Atâta timp cât Facebook funcționează în umbră, ascunzându-și cercetările de sub controlul publicului, este inexplicabil”, a spus Haugen, fost manager de produs al echipei de dezinformare civică a Facebook. Ea a părăsit compania de aproape 1 trilion de dolari cu zeci de mii de documente confidențiale.

Senatorul Dan Sullivan, republican, s-a declarat îngrijorat de modul în care Facebook și subsidiarele sale precum Instagram au afectat sănătatea mintală a copiilor. “Vom privi în urmă peste 20 de ani și ne vom întreba – Oare ce dracu a fost în capetele noastre?”

“Copiii noștri sunt cei care sunt victime. Adolescenții care se uită astăzi în oglindă simt îndoieli și nesiguranță. Mark Zuckerberg ar trebui să se privească în oglindă”, a spus democratul Richard Blumenthal.

Câteva ore mai târziu Zuckerberg a reacționat. Într-o postare pe Facebook, el și-a apărat compania, spunând că acuzațiile sunt în contradicție cu obiectivele Facebook. “Argumentul că promovăm în mod deliberat conținut care îi întărâtă pe oameni, pentru a face profit, este profund ilogic”, a scris el. “Facem bani din publicitate, iar agențiile ne spun în mod constant că nu vor anunțurile lor lângă conținut dăunător sau de ură. Și nu cunosc nicio companie de tehnologie care să își propună să construiască produse care să îi facă pe oameni să fie supărați sau deprimați.”

În postarea sa, Zuckerberg mai arată că parlamentarii americani ar trebui să actualizeze regulile privind vârsta legală de la care adolescenții pot utiliza serviciile de internet, dar și modul de verificare al acestei vârste, precum și acordul părinților.

Sursă alternativă: Washington Post

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday