Tehnologia litiu-mangan (LMR) nu este nouă, propriu-zis, dar bateriile de acest fel aveau o durată scurtă de viață. General Motors susține acum că a rezolvat această problemă, după 10 ani de cercetare și o colaborare cu coreenii de la LG Energy Solution.
Ultium Cells, o societate mixtă GM și LG, intenționează să înceapă producția comercială de celule prismatice LMR în SUA până în 2028, preproducția urmând să înceapă la o unitate LG Energy Solution până la sfârșitul anului 2027.
GM numește tehnologia ca fiind revoluționară, pentru că va reduce costurile și va crește profitabilitatea celor mai mari SUV-uri și camioane electrice. Noile baterii prismatice, bogate în litiu-mangan, folosesc minerale mai puțin rare și mai ieftine decât cobaltul și nichelul, utilizate în prezent în bateriile pentru vehicule electrice. Potrivit GM, acestea vor avea cu 50% mai puține componente și ar urma să reducă cu câteva sute de kilograme greutatea vehiculelor sale electrice mari (SUV-uri). În același timp, au o densitate energetică mai mare cu 33%, ceea ce ar conferi unui camion electric o autonomie de 600 km dintr-o singură încărcare. Estimările inițiale arată o reducere a costului de producție cu cel puțin 25%.
Anunțul GM vine la puțin timp după ce Ford Motor a spus, la începutul acestei luni, că intenționează să lanseze vehicule cu baterii LMR înainte de 2030.
Sursă alternativă: CNBC
Foto: General Motors
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.