Tehnologia litiu-mangan (LMR) nu este nouă, propriu-zis, dar bateriile de acest fel aveau o durată scurtă de viață. General Motors susține acum că a rezolvat această problemă, după 10 ani de cercetare și o colaborare cu coreenii de la LG Energy Solution.

Ultium Cells, o societate mixtă GM și LG, intenționează să înceapă producția comercială de celule prismatice LMR în SUA până în 2028, preproducția urmând să înceapă la o unitate LG Energy Solution până la sfârșitul anului 2027.

GM numește tehnologia ca fiind revoluționară, pentru că va reduce costurile și va crește profitabilitatea celor mai mari SUV-uri și camioane electrice. Noile baterii prismatice, bogate în litiu-mangan, folosesc minerale mai puțin rare și mai ieftine decât cobaltul și nichelul, utilizate în prezent în bateriile pentru vehicule electrice. Potrivit GM, acestea vor avea cu 50% mai puține componente și ar urma să reducă cu câteva sute de kilograme greutatea vehiculelor sale electrice mari (SUV-uri). În același timp, au o densitate energetică mai mare cu 33%, ceea ce ar conferi unui camion electric o autonomie de 600 km dintr-o singură încărcare. Estimările inițiale arată o reducere a costului de producție cu cel puțin 25%.

Anunțul GM vine la puțin timp după ce Ford Motor a spus, la începutul acestei luni, că intenționează să lanseze vehicule cu baterii LMR înainte de 2030.

Sursă alternativă: CNBC

Foto: General Motors

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday