SUA. Tribul amerindian Cherokee din Oklahoma cere Jeep să nu mai folosească același nume pentru mașinile sale. Sintagma este folosită de companie din anii 1970.

Chuck Hoskin Jr, șeful tribului, solicită corporațiilor și echipelor din domeniul sportului (exemplu: Cleveland Indians; Washington Redskins) să nu mai folosească nume, imagini și mascote ale nativilor americani. “Sunt sigur că intenția nu este rea, dar nu ne onorează să avem numele scris pe partea laterală a unei mașini”, a spus Hoskin. 

Jeep Grand Cherokee este modelul cel mai bine vândut al companiei, în timp ce Jeep Cherokee este pe poziția a treia în topul vânzărilor.

Kristin Starnes, purtător de cuvânt al companiei-mamă a Jeep, Stellantis, a declarat că numele vehiculului a fost selectat cu atenție și popularizat de-a lungul anilor pentru a onora și sărbători americanii nativi pentru “nobilimea, priceperea și mândria lor”. Oficialul nu a precizat dacă compania ia în considerare schimbarea numelui. 

Hoskin, pe de altă parte, spune că cea mai bună cale de a ajuta triburile este de a afla mai multe despre istoria lor: “Cel mai bun mod de a ne onora este să aflăm despre rolul nostru în această țară, istoria, cultura și limba noastră și să fim ajutați să avem un dialog puternic”.

Controversa vine în condițiile în care brand-urile au început să renunțe la utilizarea numelor și imaginilor nativilor americani, în special în sport. De exemplu, la presiunea sponsorilor și a opiniei publice, după ani de refuzuri, echipa de fotbal american din Washington a anunțat că renunță la numele de “Redskins”, dar și la sigla ce conținea capul unui bărbat amerindian. Aceasta se va numi Washington Football Team până când va fi ales un înlocuitor permanent. Cleveland Indians din Major League Baseball, de asemenea, au anunțat anul trecut că își schimbă numele.

Sursă: The Guardian, CNN

Folosim cookies