AAA, o organizație din SUA pentru consumatori și servicii de călătorie, a efectuat mai multe teste folosind mașini modelate din spumă pentru a verifica modul de reacție al sistemelor de pilot automat de pe Tesla Model 3, Hyundai Santa Fe și Subaru Forester.

În analiză, au fost luate în calcul patru scenarii: depășirea unei mașini care se deplasează în aceeași direcție, depășirea unui biciclist care se îndreaptă în aceeași direcție, evitarea unui biciclist care taie calea mașinii și evitarea unei coliziuni cu o mașină care vine din direcție opusă cu o viteză de 40 de Km/h.

Toate cele trei modele au detectat și au evitat să lovească vehiculele false și bicicliștii care circulau în aceeași direcție. Pentru ultimul test, niciun autoturism nu a putut să evite coliziunea frontală, însă Tesla Model 3 a reușit să reducă viteza până la aproximativ 5 Km/oră înainte de impact. Producătorii asiatici au anunțat că studiază rezultatele demersului AAA.

Din ce în ce mai multe vehicule noi sunt echipate cu sisteme de asistență autonomă, care automatizează parțial funcții precum păstrarea direcției, menținerea pe bandă și frânare. Tesla are unul dintre cele mai bine puse la punct astfel de sisteme, dar majoritatea producătorilor auto mari oferă tehnologie similară. Atât autoritățile de reglementare cât și producătorii auto avertizează că aceste sisteme nu pot înlocui încă atenția și reacțiile unui șofer uman.

Sursa: Reuters

Sursă foto: Melpomenem / Dreamstime

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday