Românii au cheltuit de sărbători mai mulți bani decât în 2019. Magazinele alimentare au făcut încasări mai mari, dar nu atât din volum, cât din creșterea prețurilor. Surprinzător, vânzările de mărfuri nealimentare au crescut mult mai mult decât prețurile.

  • În luna decembrie 2020, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut cu 5,8%, față de luna noiembrie, și cu 3,4%, față de decembrie 2019;
  • În anul 2020, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut faţă de anul 2019 (serie brută) cu 2,2%, în condițiile unei inflații anuale de 2,6%;
  • Magazinele alimentare au înregistrat în 2020 o creștere a cifrei de afaceri de 5%, în condițiile unei creșteri medii a prețurilor de 4,8%;
  • Surprinzător, comerțul cu mărfuri nealimentare (cu excepția autoturismelor) a înregistrat o creștere de 5,6%, pe total în 2020 față de 2019, în condițiile unei creșteri de doar 1,1% a prețurilor. O explicație posibilă ar putea fi creșterea fără precedent a vânzărilor on-line, în condițiile în cale mall-urile au fost închise o perioadă de timp;
  • Benzinăriile au înregistrat anul trecut o scădere a încasărilor de 8% față de 2019, în condițiile restricțiilor de circulație, dar și a scăderii prețurilor carburanților.

Folosim cookies