Raiffeisen Bank a atins un profit net de 423 de milioane de lei în primul semestru din acest an, cu 74% mai mult față de perioada similară a anului trecut. Creditele nete au crescut cu 20%, în comparație cu 2017. În același timp, rata creditelor neperformante scăzut la 4,9% la finalul primului semestru din 2018, față de 8% la 30 iunie 2017.

„Raiffeisen Bank a încheiat primul semestru al acestui an cu un profit net de 423 milioane de lei, cu 74% mai mult față de S1/2017. Activele totale ale Raiffeisen Bank au crescut în primul semestru al acestui an până la 38,1 miliarde lei (creștere de 14%, an la an). Motorul principal al acestei evoluții puternic pozitive a continuat să fie activitatea de creditare: 23,6 miliarde de lei este valoarea creditelor nete acordate clienților băncii, în creștere cu 20% față de perioada similară a anului 2017.”

„Volumele de credite noi acordate în primul semestru al acestui an au înregistrat creșteri substanțiale, mai ales pentru companii, față de aceeași perioadă anului trecut. Creditele nou acordate companiilor mari și medii au crescut în primul semestru al acestui an față de aceeași perioadă a anului 2017 cu 43%, cele acordate IMM-urilor cu 35%, iar împrumuturile pentru populație (garantate sau negarantate) cu 15%.”

Potrivit unui comunicat al Raiffesen Bank, motivul principal al evoluției pozitive este valoarea creditelor nete acordate clienților băncii, în creștere cu 20% față de perioada similară a anului 2017.

Rata creditelor neperformante a scăzut la 4,9% la finalul lunii iunie 2018 (8% în S1/2017). Cheltuielile cu provizioanele au ajuns la 72 de milioane de lei, față de 206 milioane de lei la mijlocul anului trecut.

Raiffeisen Bank anunță că „este lider pe piața cardurilor de credit cu peste 485.000 de cârduri active la 30 iunie 2018, o creștere de 10% an la an. 95% dintre sumele tranzacționate prin intermediul cardurilor de credit sunt utilizate la POS-uri sau pentru cumpărături online. Peste 12.500 dintre cardurile de credit sunt co-branded eMAG și Raiffeisen Bank și sunt emise în cele 8 luni de la lansarea pe piață a acestui produs.”

La mijlocul anului 2018 aproape jumătate dintre clienții persoane fizice ai băncii (966.000 S1/2018) au ales o relație cu banca bazată pe mai multe produse de tranzacționare, de creditare, de economisire, cuprinse în pachetele de cont curent, cu 5% mai mulți decât în S1/2017, confirmând faptul că direcția de simplificare a produselor și a utilizării acestora într-un mod responsabil este cea bună, arată reprezentanții Băncii.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday