Protecția Consumatorului a amendat 265 de magazine Lidl din toată țara cu peste 3,5 milioane de lei. Între nereguli: vitrine cu fire de păr, alimente expirate, insecte în spațiile de coacere.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) informează că pe parcursul acestei luni a controlat 265 de magazine Lidl din toată țara. Potrivit comunicatului de presă al Autorității, au fost aplicate următoarele sancțiuni: 

  • 347 amenzi contravenționale, în valoare totală de 3,5 milioane de lei;
  • 144 avertismente;
  • oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valoare de aproximativ 75 de mii de lei;
  • oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, pentru 24 de unități;
  • închiderea unității pentru o perioadă de până la 6 luni, pentru patru magazine;
  • închiderea unității pentru o perioadă cuprinsă între 6-12 luni, pentru o unitate.

Abaterile constatate de către inspectorii Protecției Consumatorilor au fost:

  • comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depășită
  • comercializarea unor produse de patiserie care prezentau, pe suprafață, insecte
  • comercializarea unor băuturi alcoolice cu deficiențe de etichetare (lipsa unor ingredient de pe etichetă)
  • neconcordanțe între valoarea prețului înscrisă pe etichetă și cea afișată pe produs, precum și între prețul de la raft comparative cu cel de la casa de marcat
  • comercializarea unor legume și fructe necurățate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, de calibre diferite
  • comercializarea unor ouă neigienizate
  • comercializarea unor produse de brutărie-patiserie cu informare incompletă privind mențiunea “produse din produse congelate”, cu ambalaj deteriorat, fără a exista mănuși de unică folosință la servire
  • utilizarea unor vitrine de expunere la comercializare, a produselor de panificație-patiserie, insalubre
  • utilizarea unor cuptoare, la raioanele de panificație-patiserie, neigienizate corespunzător și a unor tăvi arse
  • existența unor insecte vii în spațiul de preparare și coacere
  • folosirea unor condiții de păstrare a produselor alimentare necorespunzătoare din punct de vedere igienico-sanitar
  • deficiențe de etichetare a produselor alimentare (lipsa unor mențiuni obligatorii, conform legii, lipsa traducerii în limba română)
  • utilizarea unor vitrine frigorifice neigienizate corespunzător, cu chedere murdare, strat de praf, mâzgă, cu scurgeri de lichide și rugină și a unor lăzi frigorifice cu acumulări masive, excesive de gheață, praf, impurități, resturi alimentare și păr
  • comercializarea unor băuturi răcoritoare cu ambalajul deformat, deteriorate
  • comercializarea unor produse alimentare cu ambalajele deteriorate
  • nerespectarea regimului promoțiilor (neafișarea perioadei de desfășurare a promoției, neafișarea prețului nou și a prețului vechi de comercializare a produsului aflat în promoție, calcul eronat al procentului de reducere)
  • folosirea unui spațiu de depozitare neigienizat corespunzător, cu pavement deteriorate
  • existența pavimentului neigienizat și a unor rafturi murdare, în zona de comercializare
  • comercializarea unor produse cosmetice fără eticheta tradusă în limba română
  • utilizarea unor cântare care înregistrau erori
  • nerespectarea regimului de temperature de păstrare a produselor alimentare recomandat de producători
  • existența unor neconcordanțe între denumirea dată de producător produsului și cea de pe eticheta de la raft.

Folosim cookies