Nestlé recunoaște că peste 60% dintre produsele sale alimentare nu îndeplinesc standardul internațional de produse sănătoase, iar unele categorii și produse nu vor fi niciodată sănătoase “oricât am îmbunătăți”. Datele exclud produsele pentru bebeluși, cafeaua și produsele pentru persoanele cu boli specificate.

Potrivit Financial Times, într-un document intern distribuit directorilor companiei la începutul acestui an, se arată că doar 37% dintre alimentele și băuturile Nestlé obțin un rating de peste 3,5 stele în sistemul de clasificare a produselor sănătoase, maximul fiind de cinci stele.  Nestlé consideră acest prag (de 3,5) drept “o definiție recunoscută a sănătății”.

Pe categorii de produse, 70% din produsele alimentare Nestlé, 96% dintre băuturi, cu excepția cafelei pure și 99% dintre produsele de cofetărie și înghețată nu au reușit să îndeplinească acest prag. Apa și produsele lactate au obținut un scor mai bun, 82% respectiv 60% atingând pragul.

Am adus îmbunătățiri semnificative produselor noastre, dar portofoliul nostru este încă slab performant față de definițiile internaționale ale sănătății într-un peisaj în care presiunea de reglementare și cererile consumatorilor sunt în creștere”, se mai arată în prezentare, potrivit FT.

Datele exclud formulele pentru bebeluși, hrana pentru animale de companie, cafeaua și divizia de științe ale sănătății, care realizează alimente pentru persoanele cu afecțiuni medicale specifice.

Financial Times remarcă faptul că producătorii de alimente se confruntă cu o presiune globală pentru combaterea obezității și promovarea unei alimentații mai sănătoasă. Mark Schneider, director executiv al Nestlé, a recunoscut că oamenii doresc o dietă mai sănătoasă, dar a respins afirmațiile potrivit cărora alimentele ”procesate”, inclusiv cele produse de Nestlé și alte multinaționale, tind să fie nesănătoase.

Sursă: Financial Times

Folosim cookies