Mercedes-Benz a pierdut, pentru prima dată în cinci ani, poziția de lider pe piața mașinior de lux. BMW a reușit să livreze cu o sută de mii de mașini mai multe, în toată lumea.

În 2021 au fost vândute 2,09 milioane de mașini Mercedes (nu sunt incluse mașinile de tip “dubă”), sub cele 2,2 milioane vândute de BMW. Grupul bavarez a revenit astfel, pentru prima oară după 2016, în vârful clasamentului pe piața mașinilor premium.

În total, vânzările brandului controlat de Daimler au pierdut -5% față de 2020. În Trimestrul IV, în lume au fost vândute 464.130 de mașini Mercedes, cu aproape un sfert mai puține decât în perioada similară din 2020.

Separat, pe piața europeană, a înregistrat o pierdere de -11,2%, în China -2%, în timp ce în SUA au crescut cu doar +0,4%. În schimb, livrările de automobile electrice au crescut cu +90%, până la 99.301 unități. Mercedes-Benz spune că a fost nevoită să-și reducă capacitatea de producție din cauza lipsei semiconductorilor, în ciuda unei creșteri puternice pe toate segmentele și în toate regiunile.

Surse alternative: Reuters, Daimler

Folosim cookies