Folosind tehnologia sistemului automat de păstrare a benzii (Alks), mașina va putea rămâne pe bandă și la o distanță sigură de alte vehicule. Firmele de asigurări și organizațiile auto au declarat că trebuie depus mai mult efort pentru a siguranța acestui sistem, iar în prezent se derulează o nouă rundă de consultări privind Codul Rutier. 

Conform reglementărilor ONU, sistemul este destinat utilizării numai pe autostrăzi, unde circulația este în aceeași direcție și nu este permis accesul pietonilor sau bicicliștilor. Sistemul trebuie să predea șoferului controlul atunci când este necesar, cum ar fi atunci când traficul se blochează sau accelerează, cu până la cel mult 10 secunde pentru tranziție.

Matthew Avery, director de cercetare la Thatcham Research, companie finanțată de firmele de asigurare, a declarat că este nevoie de o clarificare legislativă, deoarece este incorectă referirea la Alks precum mașină autonomă, deoarece mașina încă depinde de șofer. “Preocuparea noastră este că guvernul britanic contribuie la confuzia și la utilizarea frecventă abuzivă a sistemelor de conducere asistată, care din păcate au dus deja la multe decese tragice”.

Ministrul Transporturilor, Rachel Maclean, a declarat că este proiectul este “un pas major pentru utilizarea în siguranță a vehiculelor cu conducere automată în Marea Britanie, făcând viitoarele călătorii mai ecologice, mai ușoare și mai fiabile”.

Moartea a doi bărbați într-un accident din aprilie ce a implicat un model Tesla este în curs de anchetă în SUA, autoritățile bănuind că nimeni nu se afla pe scaunul șoferului. Anul trecut, o anchetă a constatat că un alt șofer Tesla folosea funcția de conducere automată a mașinii și juca un joc video când a murit în 2018.

Sursa: The Guardian.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday