Veniturile operatorului aerian au scăzut cu 63% anul trecut, la 13,6 miliarde de euro. În ultimul trimestru al anului, compania a înregistrat o pierdere netă de 1,1 miliarde de euro și venituri de 2,59 miliarde de euro, în scădere cu 71%.

”Analizăm dacă aeronavele mai vechi de 25 de ani vor rămâne permanent la sol”, a declarat Carsten Spohr, director executiv al Lufthansa, care speră ca 2021 să fie anul recuperării, redimensionării și modernizării. 

În aceste condiții, operatorul va funcționa la 40-50% din capacitatea de dinainte de pandemie, dar este pregătit să ajungă la 70%  înspre vară, atunci când statele sunt așteptate să ridice din restricțiile de circulație: ”Este timpul pentru recunoaștere internațională, pentru certificate de vaccinare și certificate care să ateste rezultate negative la coronavirus, pentru ca oamenii să poată zbura din nou”, a completat Sphor.

Pierderile de 6,7 miliarde de euro vin după ce în 2019 a înregistrat un profit de 1,2 miliarde. În vară, compania a primit un ajutor guvernamental de 9 miliarde de euro, în urma căruia guvernul german a devenit acționar. Datoriile companiei au crescut de la 6,7 miliarde de euro la 9,9 miliarde, într-un an de zile. Directorul financiar susține că ”avem suficientă lichiditate pentru a rezista pe o piață care întâmpină dificultăți”.

Lufthansa este operatorul aerian național al Germaniei și mai are în portofoliu și Austrian Airlines, Swiss sau Eurowing.

Surse alternative: Reuters, France 24

Foto: Unsplash/Nick Herasimenka

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday