Încasările magazinelor din România au scăzut în august, dar pe total au o creștere reală față de anul trecut. Cu excepția benzinăriilor, comercianții din România înregistrează în acest an o creștere a vânzărilor mai mare decât inflația.

  • În luna august 2020 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut faţă de luna precedentă atât ca serie brută cu 1,2%, cât și ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 1,6%, la o inflație anualizată de 2,7%.
  • În primele opt luni din 2020 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut faţă de aceeași perioadă din 2019, atât ca serie brută, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 1,3%, respectiv cu 1,0%. Pe total, creșterea încasărilor indică o scădere ușoară a volumului de vânzări, ținând cont de faptul că acestea sunt sub creșterea prețurilor.

  • Magazinele alimentare au înregistrat pe primele opt luni o creștere brută a încasărilor de 6,2%, mai mare decât creșterea medie a prețurilor alimentelor (+5,4%)
  • Și magazinele nealimentare au o creștere a încasărilor (+2,8%) mai mare decât creșterea prețurilor, în domeniul lor (+2,8%).În cazul benzinăriilor scăderea încasărilor este de 9%, comparabilă cu scăderea medie a prețurilor combustibililor (-9%, de la începutul anului)
  • Deși pe total, vânzările cu amănuntul din România au o creștere mai mică decât rata medie a inflației, acest lucru derivă strict din ponderea benzinăriilor în total comerț, încasările celorlalte magazine având o creștere mai mare decât inflația în domeniile lor de activitate.

 Sursa: INSSE

Folosim cookies