Compania americană a precizat că nu va mai investi în studioul propriu “în viitorul apropiat”, iar cei mai mulți dintre angajați vor fi mutați în alte divizii. De asemenea, Jade Raymond, șeful diviziei Stadia, va fi mutat pe altă funcție în cadrul Google. Phil Harrison, manager general al Google Stadia, a explicat că este mai ieftin să cumpere jocuri de la alte studiouri decât să le creeze.

În urma anunțului, Mat Piscatella, analist al companiei de cercetare a pieței NPD, a declarat: “Prin Închiderea studioului, Google pierde o cale prin care concura cu PlayStation (Sony) și Xbox (Microsoft), care vin cu propriile jocuri. Pentru că dezvoltarea de jocuri exclusive a fost, poate, cea mai testată strategie în lumea gamingului de la apariția consolelor”.

Colin Sebastian, și el analist la R.W. Baird, pune mutarea Google pe succesul în vânzări avut de PlayStation 5 și Xbox Series X în perioada vacanței de iarnă: “Cererea pentru console este încă mare. Dar tehnologia jocului în cloud va fi relevantă în următorii ani”.

Gigantul american nu a făcut publice rezultatele financiare pentru platforma de joc în cloud. Un abonament costă zece dolari pe lună, iar unele jocuri găzduite de Stadia trebuie cumpărate separat.

Google a lansat Stadia în noiembrie 2019; platforma permite clienților să joace jocuri de toate categoriile, inclusiv cu cerințe grafice înalte, de pe smartphone-uri (chiar mai vechi), laptopuri sau calculatoare. Interfața jocului apare în fereastra Stadia, dar de fapt acesta rulează pe serverele companiei, nu pe dispozitivul folosit de client. Practic, utilizatorii pot accesa jocurile fără a le descărca, printr-un dispozitiv Chromecast.

Sursa: AP

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday