Propunerea legislativă, susținută de guvernul de la Canberra, prevede ca Facebook și Google să se înțeleagă cu mass-media locală și națională pentru a plăti conținutul produs de jurnaliști. În cazul în care entitățile nu ajung la un acord, o decizie va fi luată de “un arbitru” delegat de stat.

Mel Silvia, directorul de activități al Google Australia, declară că proiectul de lege este “irealizabil și încalcă principiul fundamental al interconectării nerestricționate a site-urilor prin linkuri. Constituie un risc financiar și operațional imposibil de gestionat pentru divizia australiană. Dacă intră în vigoare, nu ne dă altă variantă decât să oprim Google Search în această țară”.

Parlamentarii australieni au replicat că Google încearcă “un șantaj”. Scott Morrison, prim-ministrul statului, a declarat, în termeni duri: “Să fim înțeleși: Australia stabilește ce reguli se impun în țară. Nu răspundem amenințărilor”.

De asemenea, Facebook a anunțat că va interzice distribuirea de conținut jurnalistic pe platformele sale, dacă va fi nevoită să îl plătească.

Atât Facebook, cât și Google susțin că site-urile de știri beneficiază deja de forme de remunerații, prin faptul că materialele lor sunt prezente pe platformele giganților tech, prezență care le generează trafic. În dispută a intervenit și guvernul SUA, care a cerut ca legea “să nu vizeze direct companii americane și să se ajungă la o formulă agreată de toate părțile”.

Autoritatea australiană pentru concurență (ACCC) a conceput proiectul de lege pentru a ajuta mass-media locală și națională, care acuză mai multe platforme că le folosesc munca fără a plăti.

Surse alternative: BBC, Sky News, Forbes.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday