Furnizorii de energie și gaze au agreat noile măsuri de compensare și plafonare, anunțate ieri de guvern: “S-au angajat ca facturile greșite să fie refăcute, iar cele deja achitate să fie deduse din următoarea factură”.

“Furnizorii de energie electrică și gaze naturale au agreat noile măsuri anunțate de Guvern pentru compensarea și plafonarea prețurilor, angajându-se, totodată, să depună eforturi susținute pentru a evita, pe viitor, repetarea problemelor legate de emiterea de facturi eronate. Totodată, furnizorii și-au asumat responsabilitatea de a storna și de a reface facturile emise eronat până acum, urmând ca cele deja achitate să se deducă din următoarea factură”, transmite Guvernul printr-un comunicat de presă, la finalul unei întâlniri între Nicolae Ciucă și reprezentanții companiilor din domeniu.

Prim-ministrul le-a prezentat acestora soluțiile aflate acum în lucru la nivelul Guvernului, anunțate și aseară: plafonarea prețului la energie pentru consumatorii finali casnici și industriali, pentru întreprinderile mici și mijlocii, în paralel cu creșterea plafonului de consum până la care se aplică această facilitate, aplicarea unui sistem de reducere a facturii la energie pentru universități și alte instituții de învățământ, spitale, instituții de cultură și religioase, furnizori de servicii sociale, instituții publice, ONG-uri.

Potrivit Protecției Consumatorului, peste două milioane de facturi au fost deja recalculate, iar până acum s-au dat în acest sens amenzi de 600 de mii de lei în urma a 450 de sesizări. De asemenea, peste o sută de alte verificări sunt în curs de finalizare.

Folosim cookies