Facebook nu va mai permite agențiilor de publicitate să plaseze reclame țintite pentru utilizatorii cu vârste sub 18 ani, pe baza informațiilor colectate prin aplicațiile sale.

Facebook a precizat că măsura va fi aplicată și în cadrul platformelor Instagram și Messenger. Compania americană nu va mai furniza date nici despre comportamentul utilizatorilor minori pe alte site-uri pe care s-au logat cu contul de Facebook. Singurele criterii pe care agențiile le vor mai putea folosi sunt genul, vârsta și locația utilizatorilor minori.

Conform noilor măsuri de protejare a utilizatorilor tineri, orice persoană cu vârsta sub 16 ani care-și deschide un cont de Instagram va avea automat profilul pe ”privat”, astfel că postările nu vor mai fi vizibile pentru necunoscuți. Utilizatorii din aceeași categorie de vârstă, dar care și-au făcut deja un profil, vor fi notificați să își schimbe setările de confidențialitate.

Noile măsuri vor fi implementate mai întâi în SUA, Australia, Franța, Marea Britanie și Japonia, după care vor fi extinse în restul țărilor.

Sursa: Blog Facebook.

Sursa foto: Souvik Banerjee/Unsplash, Blog Facebook.

Folosim cookies