În ciuda acestui boicot, veniturile firmei au fost de 21,5 miliarde de dolari, în creștere cu 22% față de perioada iulie – septembrie 2019. Facebook are o capitalizare de piață de 800 de miliarde de dolari.

„Boicotului reclamelor publicitare” a fost inițiat în iulie de sute de companii, printre care și giganții Pfizer, Lego și Dunkin Donuts, care au refuzat să își mai plaseze reclamele pe platformele din portofoliul Facebook. Acestea îi reproșau lui Zuckerberg că „nu a luat suficiente măsuri pentru a combate discursul urii”, care a luat amploare odată cu protestele declanșate de moartea lui George Floyd. 

Deși inițial CEO-ul Facebook a avut un ton sfidător în timpul boicotului, în lunile următoare platforma socială a avut o reacție și a interzis negarea Holocaustului și reclamele politice în săptămâna de dinaintea alegerilor prezidențiale.

„Facebook este pur și simplu o platformă de marketing prea importantă pentru companii – de toate dimensiunile – pentru ca acestea să nu facă publicitate acolo, în special în timpul unei pandemii care clatină atât Wall Street cât și Main Street”, au concluzionat jurnaliștii Forbes. Reclama cumpărată pe platformele Facebook de cele mai mari o sută de entități însumează numai 6% din veniturile companiei, astfel că Facebook se bazează foarte mult pe întreprinzătorii locali și pe IMM-uri.

Sursă: Forbes

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday