Instanța cu sediul în Luxemburg a susținut astfel principiul unui internet deschis, după ce operatorul Telenor a căutat o interpretare a regulilor. Autoritățile de reglementare maghiare au oprit compania să ofere două pachete cu „tarif zero” sub care traficul de date utilizat de unele aplicații și servicii nu conta, dar traficul pentru altele era încetinit sau chiar blocat. 

Mai exact, Telenor nu ţinea cont de traficul de date la accesarea anumitor site-uri sau servicii, cum ar fi Facebook, Facebook Messenger, Instagram, Twitter, Viber sau Whatsapp. La epuizarea volumului de date contractat, utilizatorii aveau în continuare acces la acestea, în timp ce navigarea la alte adrese era blocată sau încetinită.

„Neutralitatea internetului” reprezintă principiul conform căruia furnizorii de servicii de internet  trebuie să trateze tot conținutul online, site-uri și platforme, în mod egal. Cu toate acestea, criticii spun că definiția termenului nu este suficient de clară în cadrul pieței unice europene de reglementare a comunicațiilor electronice.

Adoptate în 2015, regulile au primit un sprijin puternic de la marile companii de tehnologie și grupurile de consumatori. În același timp, operatorii de telecomunicații au solicitat reguli mai puțin stricte care să le permite să-și crească veniturile din servicii specializate, cum ar fi conectivitatea pentru mașinile autonome și internetul lucrurilor (dispozitivele conectate la internet), pentru a compensa scăderea cifrei de afaceri din activitatea tradițională de telefonie.

Sursa: Reuters