Consiliul Concurenței a amendat cu 1,4 milioane de euro șase companii care oferă servicii de alimentație publică în Aeroportul Otopeni. Autoritatea a constat că acestea s-au înțeles și au fixat prețurile.

Autoritatea de Concurență anunță că a analizat activitatea mai multor companii în cadrul unor investigații declanșate din oficiu în iunie 2019. Autoritatea a constatat că șase dintre ele au încălcat regulile de concurență prin realizarea unor înțelegeri prin care și-au coordonat politicile comerciale în materie de prețuri, discount-uri, promoții, astfel încât să își alinieze constant prețurile pentru serviciile oferite pasagerilor din aeroport.

În urma investigației declanșate, Consiliul Concurenței a constatat că în urma acestor acorduri, concurența prin preț a fost restricționată, iar pasagerii din aeroport nu au avut posibilitatea de a plăti un preț mai mic decât cel stabilit în comun de toți cei din piață sau de a alege serviciile în funcție de preț.

Printre companiile vizate, se numără companiei Dnata Catering, căreia i-a fost încredințată, în exclusivitate, gestionarea spațiilor cu destinație pentru alimentație publică de către Aeroportul Internațional Henri Coandă București. Dnata Catering și a primit

Alte companii fac parte din grupul City Grill, respectiv Trotter și City Cafe Express, cu care Dnata Catering a încheiat acorduri de subcontractare. De asemenea, alte companii enumerate sunt Primero Business Consulting (în prezent, Land of Util Technology) și RBK Property Management.

Amenzile au fost aplicate astfel:
1. Dnata Catering SRL: 6.622.401 lei
2. Food and Beverages Management SRL: 43.558 lei
3. Trotter Management SRL: 8.010 lei
4. City Cafe Express SRL: 148.752 lei
5. RBK Property Management SRL: 104.294 lei
6. Primero Business Consulting SRL (în prezent, Land of Util Tehnology SRL): 3.994 lei
Toate cele șase companii implicate au recunoscut fapta anticoncurențială, beneficiind astfel de reduceri ale amenzilor.

Folosim cookies