București. Ministrul Transporturilor trimite Corpul de Control la Metrorex. Drulă: Compania nu-și acoperă decât 30% din cheltuieli din veniturile proprii, iar cheltuielile cu salariile au crescut foarte mult în ultimii ani.

”Situația companiei, care gestionează metroul bucureștean, este foarte dificilă. Dacă acum 5 ani, compania acoperea circa 58% din cheltuieli din veniturile proprii, astăzi acest procent a scăzut la mai puțin de 30%. Diferența este acoperită prin subvenție de la bugetul național, prin Ministerul Transporturilor”, a scris Cătălin Drulă pe Facebook.
Potrivit ministrului Transporturilor subvenția solicitată de Metrorex pentru acest an este de peste trei ori mai mare decât s-a alocat în 2016. ”În 2016 această subvenție era de 297 milioane de lei, iar anul trecut a ajuns la 683. Pentru 2021, suma cerută de Metrorex este de 1,04 miliarde de lei”, scrie ministrul Transporturilor.

Drulă precizează că suma cerută de Metrorex reprezintă 17% din bugetul Transporturilor (partea națională, în afară investițiilor din fonduri europene) și nu poate fi acoperită de bugetul de stat.

”Au crescut enorm cheltuielile salariale. În condițiile în care anul trecut traficul de călători s-a prăbușit din cauza pandemiei, ducând la o scădere a veniturilor cu 126 milioane lei, în luna septembrie 2020 la Metrorex s-a negociat o creștere de 18% a salariilor”, spune ministrul.

Cătălin Drulă a mai precizat că și cheltuielile salariale s-au triplat.  ”Dacă în 2016 cheltuielile cu personalul la Metrorex erau aproximativ 333 de milioane lei, în 2020 acestea au ajuns la 627 milioane lei, iar pentru 2021 sunt previzionate să crească până la 876 milioane lei. Adică aproape triplu! Este complet inacceptabil și lipsit de solidaritate ca, în vreme ce milioane de români au avut de suferit financiar din cauza pandemiei, în timp ce ai pierderi enorme de venituri, să crești cheltuielile salariale de asemenea manieră”, a explicat Drulă.

Foto: Cătălin Drulă/Facebook

Folosim cookies