“Presupunând că acest proiect devine lege, vom renunța să permitem editorilor și oamenilor din Australia să distribuie știri locale și internaționale pe Facebook și Instagram. Aceasta nu este prima noastră opțiune, este ultima. Este singura modalitate de a ne proteja împotriva unui rezultat care sfidează logica și va afecta, nu va ajuta, pe termen lung  sectorul de știri și mass-media din Australia”, a declarat directorul general al Facebook Australia, Will Easton, într-o postare pe blog.

Autoritatea pentru Concurență și Protecția Consumatorilor din Australia (ACCC) intenționează să propună o reglementare prin care obligă rețele de socializare să plătească publicațiilor pentru știrile pe care le postează, într-un sistem de redevență (sumă fixă). Proiectul de lege prevede că societățile de presă australiene pot negocia individual sau colectiv cu Facebook și Google cu privire la plata pentru conținutul utilizat pe site-urile firmelor tehnologice.

Dacă părțile nu pot ajunge la un acord, decizia va fi luată de un arbitru. Dacă Facebook sau Google încalcă orice acorduri rezultate, acestea pot fi amendate cu până la 10 milioane de dolari australieni (7,4 milioane de dolari americani) în despăgubiri civile.

Proiectul solicită, de asemenea, firmelor Big Tech să anunțe presa atunci când schimbă algoritmii de căutare într-un mod care afectează ordinea în care apar știrile. De asemenea, aceștia trebuie să facă publlic modul în care utilizează datele utiizatorilor extrase din conținutul de știri de pe site-urile lor.

Ministrul australian de finanțe a declarat că legea propusă este în interesul național și că va crea o industrie a mass-media locală mai solidă, unde conținutul original va fi plătit. 

Bridget Fair, director executiv al Free TV Australia, un grup de lobby pentru radiodifuzori, a declarat că Facebook  încearcă să „intimideze” și că firma americană „va spune și va face orice pentru a evita o plată echitabilă pentru conținutul de știri”.

Autoritatea de reglementare a concurenței susține că din fiecare 100 de dolari cheltuiți pentru publicitate online în Australia aproape o treime ajunge la Google și Facebook.

Luna trecută, Google a demarat o campanie de publicitate folosind reclame pop-up pe pagina sa de căutare, prin care anunța că serviciul său gratuit de știri este „în pericol” iar datele personale ale utilizatorilor ar putea fi partajate dacă firma va fi obligată să plătească companiilor media pentru conținutul lor de știri. ACCC a catalogat campania ca fiind „dezinformare”.

Sursa: Reuters.

Sursa foto: Facebook.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday