UPDATE: Compania de Drumuri precizează că circulația pe pod nu a mai fost deschisă la ora 13, așa cum era programat inițial, ci urmează să înceapă de la 15:30.

“Circulația pe podul suspendat peste Dunăre de la Brăila se va deschide în mod oficial în jurul orei 15:30! Precizăm că reprezentanții CNAIR, antreprenorii și cei implicați în organizarea evenimentului de deschidere a circulației pe pod depun, la această oră, eforturi pentru a elibera partea carosabilă de balizele și parapetele de separare a sensurilor de circulație, precum și de elementele folosite la eveniment, astfel încât circulația să se desfășoare în condiții de siguranță”, a precizat CNAIR.

Știrea inițială:

Circulația rutieră se deschide începând cu ora 13, cu restricție de viteză de 80 km/h, iar noaptea, în intervalul orar 21 – 06, de luni până vineri, circulația pe pod va fi suspendată. În weekend-uri și sărbători legale (chiar dacă sunt zile din cursul săptămânii), circulația rutieră va fi deschisă. Aceste prevederi se aplică până la sfârșitul lunii noiembrie.

Lucrările la podul suspendat peste Dunăre, care leagă Brăila de Smârdan (Tulcea), au început în anul 2018. Acesta este al treilea cel mai lung pod suspendat din UE. Are o lungime totală de 1.974 de metri, iar înălțimea celor doi piloni trece de 192 de metri. La ceremonia care a început la ora 11, au participat și președintele Iohannis, premierul Ciolacu și președintele Senatului, Ciucă.

Primul care a vorbit a fost ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a spus că este un moment special, deoarece puțini dădeau șanse acestui proiect. ”Este un pod al speranțelor pentru toți românii, un pod unic în România și sud-estul Europei”, a declarat acesta.

Apoi, președintele Iohannis a declarat: ”Îmi face o deosebită plăcere să particip la inaugurarea acestui pod. Este cea mai amplă investiției din România, din ultimii 30 de ani, al treilea cel mai mare pod din Europa. Mulțumiri speciale trebuie aduse și partenerilor din Japonia și Italia”.

“Proiectul zonei Staţiei de Taxare s-a bazat pe datele studiului de trafic şi include, pentru fiecare sens de mers, câte două benzi pentru autoturisme şi una pentru vehicule de mare tonaj. Înainte şi după Staţia de taxare, benzile pentru autovehicule au o lăţime de 5,50 m, iar benzile laterale, destinate traficului vehiculelor de mare tonaj, au o lăţime de 6,00 m. Pe ambele părţi, la marginea exterioară a staţiei de taxare au fost prevăzute benzi auxiliare de serviciu, care ar putea să fie folosite în cazul unor transporturi speciale”, explică Compania de Drumuri.

La construcția acestuia au fost folosiți aproximativ 81 de mii de kilometri de fir de oțel, iar tablierul metalic este format din 86 de segmente care au o greutate totală de peste 20 de mii de tone. Valoarea totală a proiectului depășește 2,5 miliarde de lei, 85% din bani venind din Fondul European de Dezvoltare Regională.

CNAIR susține într-un comunicat cănoua legătură va reduce timpul de călătorie, costurile de funcționare ale vehiculelor și expunerea populației la poluarea aerului și a zgomotului și îmbunătățirea calității vieții pentru locuitorii de-a lungul căilor de acces la Dunăre având ca puncte de trecere în Brăila și Galați.”

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday