Apple ia în calcul introducerea unui abonament pentru podcast, o abordare mai competitivă a acestei piețe. Vestea a provocat o cadere de 7% a acțiunilor Spotify.

Bloomberg raportează că Apple a discutat cu partenerii săi planurile de introducere a unui serviciu de cu abonament pentru podcasturi, precum și creșterea finanțării pentru marketing și concerte. Deși nu se cunosc foarte multe detalii despre acest plan, investitorii au considerat că asta ar crește concurența cu Spotify, iar acțiunile companiei suedeze au pierdut 7%.

Apple este inventatorul termenului podcast (cuvântul este o combinație între iPod și cast-difuzare) dar ideea, veche de 20 de ani, a fost preluată cu succes de Spotify și Amazon, care au preferat să o monetizeze direct, iar acest lucru a permis o diversitate mai mare de conținut.

Bloomberg a raportat anterior că Apple își concentrează atenția către podcast-uri originale ca strategie de promovare a platformei sale de streaming video și TV. Compania a lansat recent și pachete de abonamente Apple One și este de presupus că aceasta va integra și serviciul de podcast-uri.

Spotify a detronat Apple pe piața de muzică online în afara SUA, deși compania americană are avantajul telefoanelor iPhone care vin cu platforma de podcasting preinstalată. Însă Apple a preferat să folosească în decursul anilor această platformă ca un plus pentru vânzarea de dispozitive, iar nu ca un furnizor de venituri, în sine.

Sursă: Bloomberg

Folosim cookies